زمانی مادر میخواهد خانه را جارو کند، بچه هم با یک جاروی کوچک میخواهد کمک کند. اگر پدر میخواهد رانندگی کند، پسر هم یک ماشین کوچک پدالدار به همان شکل می خواهد.
تقلید یک ویژگی ذاتی در انسانهاست و در بچهها ویژگیی برای یادگیری می باشد بدون آنکه کسی آنها را وادار کند یا از آنها بخواهد آن را یاد بگیرند. به همین صورت در اواخر قرن 20 که پدر و مادرها را به انجام یک فعالیت کاملا جدید وامیداشت، بچهها هم میخواستند تقلید کنند و آن استفاده از یک کامپیوتر بود.
در این زمان صنعت اسباببازی با چالش روبرو شد. کودکان از والدینشان کامپیوترهای اسباببازی میخواستند تا از آنها تقلید کنند در حالیکه چنین اسباببازیهایی در بازار وجود نداشت.
صنایع اسباببازی به دنبال ساخت کامپیوترهای مینیاتوری و کوچکی بودند تا عملکردی مانند کامپیوترهای بزرگ داشته باشد و در عین حال بچهها بتوانند بطور مناسب از آن استفاده کنند.
این اسباب بازیها آینه تغییر تکنولوژی، طی دهههای اخیر است، که پیشرفت از دستگاههای اولیه مکانیکی به رایانههای کاملا شخصی الکترونیکی است.
از دهه 1980، کودکان راه خودشان را از پدر و مادر با ارائه دستور العملهای آموزشی در موضوعات اساسی مانند خواندن ، نوشتن ، و حساب از طریق کامپیوتر به دست آوردند.
بیش از دوازده کامپیوتر به طور مستقیم برای کودکان ساخته شده و این تصویر نشان میدهد که چگونه در طول اعصار تکامل یافته اند.
منبع خبر: سافتگذر