خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

یک ابداع ژاپنی دیگر، رباتی برای کار مشترک با انسان ها

یک ابداع ژاپنی دیگر، رباتی برای کار مشترک با انسان ها

صنایع کاوادا یک ربات انسان نما ابداع کرده که به صورت ویژه جهت کار کردن همراه با انسان ها طراحی شده است. این ربات که Nextage نام دارد، شاید اولین نمونه از نوع خود نباشد، اما خصوصیات آن کاملا قابل توجه و تاثیر گذار است و البته مهمتر از همه این که به صورت تجاری هم عرضه گردیده است.

Nextage به یک دوربین استریو سرعت بالا و دو بازو مجهز شده که هر بازو از ۱۲ مفصل تشکیل شده است‫.‬ وقتی یک همکار انسانی به ربات نزدیک می شود، ربات سریعا کار را برای امنیت بیشتر انسان متوقف می کند‫.‬

کاوادا توضیح می دهد که: «ما این ربات ها را تولید کرده ایم که همراه با انسان ها به کار بپردازند. و با آنها در یک محیط کاری مشارکت و همراهی داشته باشند. کارهایی که توسط انسان انجام می شود، شامل جابجایی اجسام بزرگ یا حرکت های خیلی سریع نیست. هدف ما کمک به ربات های صنعتی است تا کارها را همانند انسان ها انجام دهند. لذا انسانها با همکاری ربات ها بسیار خلاقانه تر می توانند عمل کنند.»

به نظر شما با چنین ابداعاتی، باید همانند شعار صنایع کاوادا، منتظر ساخت آینده بهتر باشیم؛ یا در نهایت چیزی شبیه پروژه اسکای نت و فیلم های ترمیناتور انتظارمان را می کشد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد