نوکیا برای بازپس گیری جایگاهش در بازار تلفن های همراه، از ابتدای ماه ژوئیه سیاست کاهش قیمت محصولاتش را در پیش گرفته است.
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که سه مدل پرطرفدار و
حرفهای نوکیا یعنی N8،C7 و E6 با 15 درصد کاهش، بیشترین افت قیمت را داشته
اند. به نسبت این سه محصول، دیگر تلفنهای همراه هوشمند کاهش قیمت کمتری
داشته اند.
نوکیا سیاست کاهش قیمت را به تدریج و با درصد های کم و زیاد در تمام
محصولاتش و در تمام نقاط دنیا پیاده خواهد کرد. سخنگوی نوکیا در این باره
گفته است: ما همواره در برنامهی کاری شرکت سیاست اصلاح قیمت ها را
داشتهایم و اتفاق تازهای نیست.
این شرکت فنلاندی باید ظرف چند روز آینده گزارش مالی سه ماهه دوم و سوم
سال جاری را منتشر سازد و ظاهراً اوضاعش در زمینه فروش چندان جالب نیست.
طبق گزارش گارتنر در سه ماهه اول سال 2011 نوکیا 25.5 درصد از بازار را در
اختیار داشت، در حالی که در سه ماهه چهارم سال 2010 ، 39 درصد بازار فروش
در دست این شرکت بود.
متخصصین بازار پیش بینی کرده بودند که روند نزولی فروش نوکیا در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
منبع خبر:
آی تی ایران