خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

فیس‌بوک تلفن هوشمند می‌سازد

فیس‌بوک تلفن هوشمند می‌سازد




فیس‌بوک برای تولید یک تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید با قابلیت‌های خاصی برای ارائه خدمات فیس‌بوکی، در حال همکاری با اچ تی سی است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، این تلفن هوشمند که از آن با نام بافی (Buffy) ‬یاد می‌شود، بر روی نسخه‌ای از اندروید قابل اجرا است که فیس‌بوک تغییراتی اساسی در آن به وجود آورده است.
البته این تلفن زود‌تر از یک سال آینده به بازار عرضه نخواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران و وبلاگ‌نویسان تولید و عرضه این تلفن را در بازار شلوغ تلفن‌های هوشمند که اپل و ابزارهای دیگر مبتنی بر اندروید نیز در آن حضور دارند، ایده نامناسبی می‌دانند.
آنها می‌گویند امروزه بسیاری از تلفن‌های هوشمند موجود در بازار، از برنامه‌های کاربردی شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کنند و بیشتر آنها دکمه خاص استفاده از فیس‌بوک را نیز دارند.

اوان اسپنس از نویسندگان مجله فوربز در این باره می‌گوید: من نمی‌دانم این تلفن هوشمند فیس بوک چطور می‌خواهد در این بازار رقابتی تلفن‌های هوشمند راهی برای خود بیابد.
اما رامون لاماس، تحلیلگر موسسه IDC شانس بیشتری برای موفقیت بافی قائل است.
او می‌گوید: «به نظرم فیس‌بوک در این کار موفق خواهد شد چرا که تلفن همراه اساسا امری اجتماعی است و در این تلفن همراه، فیس‌بوک به شکلی جدی‌تر از صرفا یک برنامه کاربری جای خواهد گرفت.»

وی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که اچ تی سی ابزارهایی با صفحه لمسی بزرگ و با کیفیت می‌سازد و این عاملی است که می‌تواند به موفقیت تلفن هوشمند فیس‌بوک کمک کند.

راب اندرلی، یکی از تحلیلگران گروه اندرلی می‌گوید: «تلفن هوشمند فیس‌بوک می‌توانند اچ تی سی را در مقابل گوگل و اندروید قرار دهد که بخشی از این مسئله به خاطر تمرکز گوگل بر شبکه اجتماعی گوگل پلاس است. همچنین اچ تی سی با استفاده از این موقعیت به رقابت با مایکروسافت نیز دامن می‌زند، چرا که این ابزار جدید مبتنی بر اندروید خواهد بود.»

این تحلیلگر در مجموع این پروژه را موفق نمی‌بیند چرا که به اعتقاد او فیس‌بوک عملا با این کار کشمکش‌ها و تعارض‌های زیادی را در بین طرف‌های مختلف درگیر در بازار تلفن‌های هوشمند ایجاد می‌کند و این کار هزینه زیادی برایش خواهد داشت.

او می‌افزاید: «تلفن‌‌های هوشمندی موفقند که قابلیت پشتیبانی از چندین شبکه‌ اجتماعی را هم داشته باشند. تلفنی که تنها امکان کار کردن با فیس بوک را داراست، مفید و قابل استفاده نخواهد بود زیرا امروزه بیشتر افراد از شبکه‌های اجتماعی گوناگونی استفاده می‌کنند.»

با وجود این بحث‌های موافق و مخالف، هم اکنون فیس‌بوک دارای ۳۵۰ میلیون کاربر فعال موبایل است و با ۵۰۰ اپراتور موبایل در جهان ارتباط دارد که این می‌تواند جایگاهی مستحکم و قوی برای تلفن جدید فیس‌بوک محسوب شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد