خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

بنیاد گیتس بدنبال تولید سیفون جدید توالت!

 
این بنیاد روز سه‌شنبه  اعلام کرد که ۴۱ میلیون دلار برای کسی که بتواند سیفون توالت را که طرح آن به سال‌های ۱۷۰۰ میلادی برمی‌گردد دوباره طراحی کند در نظر گرفته است.
سایت 24 نوشت: «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اعلام کرد که تکنولوژی سیفون توالت عقب‌مانده است و ضرورت دارد دوباره اختراع شود.

این بنیاد روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۴۱ میلیون دلار برای کسی که بتواند سیفون توالت را که طرح آن به سال‌های ۱۷۰۰ میلادی برمی‌گردد دوباره طراحی کند در نظر گرفته است.

مدیر بخش توسعه جهانی این بنیاد می‌گوید که طی ۲۰۰ سال گذشته هیچ اختراعی به اندازه اختراع توالت به بهبود بهداشت کمک نکرده است. اما این طرح جهانگیر نشد و فقط یک سوم دنیا از آن استفاده می‌کنند.چیزی که ما لازم داریم ایده‌ای تازه است.ما می‌خواهیم توالت را دوباره اختراع کنیم.
ادامه مطلب ...

هک صفحه فیس بوک رییس جمهوری کلمبیا

یک گروه از هکرها که خود را "ناشناس" نامیدند، صفحه فیس‌بوک خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا را هک کردند.
صفحه فیس‌بوک رئیس‌جمهوری کلمبیا همزمان با سالروز استقلال این کشور هک شد.

به گزارش ایسنا ‌به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک گروه از هکرها که خود را"ناشناس" نامیدند، صفحه فیس‌بوک خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا را هک کردند.

این هکرها صفحه فیس‌بوک سانتوس را به یک فایل ویدئویی با عنوان "استقلال غیر واقعی" لینک کردند. در این تصاویر ویدئویی جشن گرفتن استقلال در کشوری که خشونت و بیکاری در آن متداول است، موضوعی غیر ممکن قلمداد شده است.

طبق گزارش‌ها، این گروه‌ هکرها پیش از این نیز حساب کاربری تویتر آلوارو اوریبه، رئیس‌جمهوری سابق کلمبیا را هک کرده بودند.

"ناشناس"یک شبکه‌ی هکر متشکل از افراد ناشناخته است که اقدام به حملات سایبری در سطوح بین‌المللی می‌کند. این گروه در سال 2010 همکاری خود را با پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس آغاز کرد.

70 درصد کاربران از آی‌فون رضایت دارند

طبق آماری که مؤسسه‌ی تحقیقاتی و مطالعاتی ChangeWave از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند منتشر کرده است، آی‌فون و سیستم عامل ios بیشترین درصد رضایت کاربران را به دست آورده است.

در این گزارش آماری آمده است: 70 درصد از کاربران آی‌فون رضایت بالایی از آن و سیستم عامل ios دارند . این درحالی است که درصد رضایت‌مندی از دیگر سیستم عامل‌های تلفن‌های همراه هوشمند مانند اندروید 50 درصد، ویندوز فون و موبایل 27 درصد و بلک بری 26 درصد است .

این آمار علاوه بر موفقیت آی‌فون نشان از موقعیت برتر سیستم عامل ios اپل در بازار هم دارد.46 درصد کاربران تمایل دارند سیستمی که خریداری می‌کنند ، تحت سیستم عاملios باشد.

اندورید هم با جذب 32 درصد در برابر 4 درصد بلک بری وضعیت بهتری در بازار فروش دارد. این آمار برای شرکت کانادایی ریم که در چند هفته‌ی گذشته با افت شاخص نیز روبرو بوده است‌، آمار بسیار نگران کننده‌ای است.

کنترل ربات پرنده با کینکت

کنترل ربات پرنده با کینکت

ادامه مطلب ...

بزرگ‌ترین مرکز ثبت‌ دامنه در جهان فروخته شد

اگر تا به حال نام مراکز مشهور ثبت دامنه‌های بین‌المللی را شنیده باشید، قطعا GoDaddyبرایتان آشنا خواهد بود. این مرکز بزرگ‌ترین پایگاه ثبت دامنه‌ها است که در روز گذشته با قیمتی بالغ بر 2.25 میلیارد دلار به فروش رسید تا از این پس سه شرکت بزرگ به صورت شراکتی، مالک جدید این مرکز ثبت دامنه مشهور و شناخته شده باشند.

godaddy.jpg
ادامه مطلب ...

جلوگیری از ثبت پسورد احمقانه در هات میل

هات میل دیگر اجازه ثبت پسوردهای روزمره و ساده را به کاربران نمی‌دهد.
جلوگیری از ثبت پسورد احمقانه در هات میل
ادامه مطلب ...

نخستین هارداکسترنال سونی

سونی ادعا می‌کند با فناوری جدید بکار رفته در این هارد دیسک، سرعت جابجایی اطلاعات تا ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

نخستین هارداکسترنال سونی
ادامه مطلب ...