خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

لنز تماسی الکترونیک تصاویر را به مقابل چشم شما می آورد

لنز تماسی الکترونیک تصاویر را به مقابل چشم شما می آورد

نسل جدیدی از لنزهای تماسی برای چشم می تواند تصاویر را در مقابل چشم قرار بدهد و در آزمایش ها روی حیوانات با موفقیت عمل کرده است. این فناوری جدید به شما این امکان را می دهد که با قرار دادن یک لنز تصاویر و متن را در مسیر بینایی تان ببینید. دقیقا مانند چیزی که در فیلم ترمیناتور یا روبوکاپ می دیدیم!

محققین دانشگاه واشنگتون می گویند تست های اولیه روی حیوانات نشان می دهد که این کار امکان پذیر و بدون خطر است. اما هنوز مشکلاتی برای پیاده سازی آن وجود دارد برای مثال پیدا کردن یک منبع انرژی مناسب.


_56841645_bioeyespl.jpg

لنز فعلی تنها چند سانتیمتر می تواند از باطری بی سیم خودش فاصله داشته باشد و قاعدتا شما نمی توانید یک باطری را روی چشم خودتان نصب کنید. مدار تعبیه شده روی لنز هم فعلا فقط حاوی یک ال ای دی است.

اما آزمایش های ایمنی روی خرگوش ها تا به حال به خوبی پیش رفته و عوارض جانبی روی آنها دیده نشده است. حالا آنها می خواهد چند صد پیکسل دیگر به لنز چشمی اضافه کنند تا بتواند تصاویر و متن های بهتری نشان داد.

پروفسور بابک امیر پرویز سرپرست تیم تحقیقاتی می گوید هدف بعدی ما این است که چند متن را روی لنزهای تماسی نمایش بدهیم. او می گوید که تیم اش بر یکی از مشکلات اساسی یعنی فوکوس کردن بر روی تصویر تولید شده روی لنز فائق آمده است. به طور معمول ما فقط می توانیم اجسامی را ببینیم که چند سانتیمتر از چشم ما فاصله دارند.

البته هنوز موانع مختلفی مانند تولید مدارهای الکتریکی پیچیده و مواد شیمیایی به کار رفته در تولید آنها وجود دارد. و تیم هایی دیگری هم در کشورهای دیگر مشغول کار بر روی فناوری های مشابه هستند. اما احتمالا در سال های نه چندان دور، دیگر برای بسیاری از کارها نیاز به نمایشگر ندارید. چرا که نمایشگر روی چشم تان قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد