خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

خبرگزاری سیمرغ

جدیدترین اخبار فناوری,ورزشی و پزشکی

وعده نابودی فیس‌بوک در چهاردهم آبان

گروه هکری انونیموس (Anonymous) که این روزها بر خلاف معنای نام خود، نام بزرگی برای خود دست و پا کرده است در اطلاعیه‌ای وعده داد که در روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به جرم نقض حریم خصوصی کاربران به طور کامل نابود کند.


Facebook-vs-Anonymous

این گروه هکری در اطلاعیه خود در یوتیوب آورده است: فیس‌بوک اطلاعات را به آژانس‌های دولتی می‌فروشد و به شرکت‌های امنیتی اطلاعاتی برای جاسوسی از مردم سرتاسر جهان دسترسی مخفی اعطا کرده است.


انونیموس در ادامه پیام خود با هشدار در خصوص نقض فراروان حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک اعلام کرده است که برخی از این شرکت‌ها که خود را کلاه‌سفید می‌نامند برای حکومت‌هایی همچون مصر و سوریه مشغول به فعالیت هستند.

این موضوع همواره از سوی فیس‌بوک رد شده است که اطلاعات کاربران را بدون موافقت کاربران با طرف سومی به اشتراک گذاشته باشد.

این گروه هکری با اشاره به تاریخ ۱۴ آبان اعلام کرده است که این شبکه اجتماعی پس از این تاریخ دیگر به ارائه سرویس به کاربران قادر نخواهد بود و از کاربران فیس‌بوک خواسته است تا برای دفاع از آزادی اطلاعات و حفظ حریم شخصی خود به کمپین نابودی فیس‌بوک ملحق شوند.

این گروه همچنین به کاربران فیس بوک هشدار داده است که هر فعالیتی که در فیس‌بوک انجام می‌دهید در آن ثبت می‌شود و حتی اگر اکانت خود را پاک کنید باز هم اطلاعات شخصی شما از بین نخواهد رفت.

البته با توجه به نوع فعالیت این گروه هکری نمی‌توان مسئولیت این اطلاعیه را به طور کامل متوجه آنان دانست چرا که با توجه به ناشناس بودن اعضای این گروه به طور طبیعی هر کسی می‌تواند با راه‌اندازی یک کانل ویدیوئی در یوتیوب و یک اکانت توئیتر موضوعی این چنینی را با موضوع عملیات فیس‌بوک خبرسازی کند.


منبع خبر: فارنت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد